Thursday, September 8, 2016

“က်ေနာ္တုိ႔တုန္းက ဘယ္သူကမွ မယုံဘူး”လို႕ ေျပာတဲ့ ဦးရဲထြဋ္ နဲ႔ အင္တာဗ်ဴး

“က်ေနာ္တုိ႔တုန္းက ဘယ္သူကမွ မယုံဘူး”လို႕ ေျပာတဲ့ ဦးရဲထြဋ္ နဲ႔  အင္တာဗ်ဴး

ဧရာ၀တီ / htet htet / 7 hours ago


၂၁ရာစု ပင္လုံညီလာခံႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး တုိင္းရင္းသားအေရး၊ ေရွ႕ဆက္ရမည့္ ၿငိမ္းခ်မ္ေရး အေျခအေန၊ လက္ရွိ ရခုိင္ျပည္နယ္အေရးႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး အႀကံေပးေကာ္မတီအေပၚ အျမင္၊ အစုိးရေဟာင္းႏွင့္ အစုိးရ သစ္တုိ႔၏ ပထမဆုံးသက္တမ္း ၅ လအတြင္း လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ႏႈိင္းယွဥ္သုံးသပ္ခ်က္မ်ားကုိ ျပန္ၾကားေရး ၀န္ႀကီးေဟာင္း ဦးရဲထြဋ္အား ဧရာ၀တီ အဂၤလိပ္ပုိင္း အႀကီးတန္းသတင္းေထာက္ ေက်ာ္ဆုမြန္က ေတြ႔ဆုံေမးျမန္းထားသည္။

ေမး ။ ။ အခု ပင္လုံညီလာခံလုပ္တယ္။ ညီလာခံမွာ“၀ ျပည္ေသြးစည္းညီညြတ္ေရးအဖြဲ႔ ” ျပန္သြားတာေတြျဖစ္ခဲ့တယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ညီလာခံေနာက္ပုိင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဖာ္ေဆာင္ႏုိင္မယ္လုိ႔ ထင္လား၊ အခ်ိန္ဘယ္ေလာက္ယူရမယ္ထင္လဲ၊ ဘယ္အခ်က္ေတြက အဓိကလုိအပ္ေနတယ္လုိ႔ ျမင္ပါသလဲ။

ေျဖ ။ ။ ၂၁ ရာစုပင္လုံ ပထမအစည္းအေ၀းကေတာ့ လူေတြအားလုံးဆုံေအာင္၊ တက္ႏိုင္ေအာင္လုပ္တာရယ္၊ လူေတြကို ရင္ဖြင့္ခြင့္ေပးတာရယ္ပါပဲ၊ သူတုိ႔ေျပာေနၾကတာအားလုံးက အေျဖေတြကုိ ေျပာေနၾကတာမဟုတ္ဘူး။ ဒီေလာက္ပဲလုပ္ ႏုိင္ဦး မယ္ထင္တယ္။ အမ်ိဳးသားအဆင့္ပြဲေတြက်မွ ပိုၿပီး လုပ္ႏုိင္မယ္ထင္တယ္။ ဒါေပမယ့္ NCA လက္မွတ္မထိုးရင္ အမ်ဳိး သားအဆင့္မွာ မပါဘူး ဆိုေတာ့ ဒုံရင္း ဒုံရင္း ျပန္ေရာက္မယ့္သေဘာျဖစ္ေနတယ္။

ဒါေပမယ့္ ဘယ္လုိအေျဖရွာမလဲဆိုတာၾကည့္ရမယ္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးနဲ႔ပတ္သက္ရင္ ၁၉၄၇ ခုႏွစ္နဲ႔ ၂၀၁၆ ခုႏွစ္ မတူတာ အားလုံးလက္ခံရမယ္။

အခု ေျပာေနၾကတဲ့ လူမ်ဳိးႀကီး၀ါဒကို တနိင္ငံလုံးအဆင့္ ဆန္႔က်င္ဖို႔လုိသလို ေဒသတခုခ်င္းစီမွာလည္း ဒီ၀ါဒကို စြန္႔ပယ္ ပစ္ဖို႔လိုတယ္။ ဥပမာဆိုရင္ ဒီေန႔ ရွမ္းတုိင္းရင္းသားေတြက ပိုတိုးတက္လာလို႔ သူတို႔ကို လုပ္ပိုင္ခြင့္ပိုေပးရမယ္လုိ႔ေျပာ တယ္။ လက္ခံတယ္။ ဒါေပမယ့္ ရွမ္းျပည္နယ္ထဲမွာ ေနတဲ့ ပအို႔၊ ပေလာင္၊ ဓႏု ကိုးကန္႔၊ ၀၊ လားဟူ၊ အင္းသားေတြရွိတယ္။

သူတို႔ေတြဆိုရင္လည္း ရွမ္းေစာ္ဘြားေတြလက္ေအာက္မွာ မ်က္စိပိတ္၊ နားပိတ္ေနခဲ့ၾကတဲ့ဘ၀ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ အခုရွမ္း ေတြက လုပ္ပိုင္ခြင့္ေတြေပးပါလုိ႔ ေတာင္းေနတဲ့အခ်ိန္မွာ သူ႔ေဒသထဲမွာရွိတဲ့ လူမ်ဳိးစုငယ္ေတြကိုလည္း ဒီအခြင့္ေရးေပးႏုိင္ ဖို႔အသင့္ရွိရမယ္။ ၀ က သူ႔ကို ကုိယ္ပုိင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ေပးပါလို႔ေျပာေနတဲ့အခ်ိန္မွာ သူတို႔ကို ရန္စြယ္ေငါေငါနဲ႔ သြားေျပာလုိ႔ မရေတာ့ဘူး။

၁၉၄၇ ခုႏွစ္က ၀ တိုင္းရင္းသားနဲ႔ ၂၀၁၆ အေျခအေနက ကြာသြားျပီ။ ဒါမွ အေျဖရွာလို႔ရမယ္။ အခုဟာက ဗမာလူမ်ဳိးႀကီး ၀ါဒ ဆိုတာကိုပဲ တိုက္ခိုက္ေနၾကတယ္။ ကိုယ္ေကာ ကိုယ့္ေဒသမွာ ကိုယ္ကလူမ်ဳိးႀကီး၀ါဒျဖစ္ေနသလား ၾကည့္ရမယ္။ ဘယ္လုိဆက္ဆံေနသလဲ ၾကည့္ဖုိ႔လိုပါတယ္။ ေအာင္ျမင္ဖို႔ဆိုရင္ တႏိုင္ငံလုံးမွာ လူမ်ိဳးႀကီး၀ါဒကို စြန္႔ပယ္ ပစ္ရမယ္။

တကယ္ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရၿပီး ျပည္ေထာင္စုစနစ္ကိုသြားၿပီဆိုရင္ အခ်ဳပ္အခ်ာအာဏာက ျပည္သူေတြ လက္ထဲမွာရွိတယ္။ တပ္မေတာ္က ရွင္းတယ္၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးမရေသးလုိ႔သူတို႔ ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္းပါေနရတယ္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရမယ္ဆိုရင္ ထြက္သြား မွာပဲလို႔ တပ္ခ်ဳပ္က ေျပာေနတယ္။ ဒါဆို အခု လက္နက္ကိုင္ေခါင္းေဆာင္ေတြကေကာ သူတို႔ေဒသမွာ ျပည္သူေတြရဲ႕ မဲနဲ႔ ေရြးခ်ယ္တဲ့အခါ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာအရ အသင့္ျဖစ္ေနဖို႔ လိုအပ္တယ္။ ဒါကို မျပည့္စုံဘဲနဲ႔ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရဖို႔ အခ်ိန္ဆိုတာကို ေျပာဖို႔ က ခက္ေနတယ္။

ေမး ။ ။ ရခိုင္အေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး စုံစမ္းေရးေကာ္မရွင္ဖြဲ႔တဲ့အခါ အရင္ ဦးသိန္းစိန္အစုိးရလက္ထက္က ျပည္တြင္းက လူေတြနဲ႔ပဲ ဖြဲ႔ခဲ့တယ္။ အခု အစိုးရလက္ထက္က်ေတာ့ ႏုိင္ငံတကာကသူေတြ ပါလာၿပီ။ အရင္အစိုးရ လက္ထက္မွာက တည္းက ျပႆနာေတြကုိ ခုထိ ေျဖရွင္းလုိ႔မၿပီးဘူး၊ ဒီေတာ့ အခုဖြဲ႔တဲ့ ေကာ္မရွင္လက္ထက္မွာေကာ ဘာပိုထူးျခားသြား မယ္လုိ႔ ထင္ပါသလဲ။

ေျဖ ။ ။ လက္ေတြ႔က်ဖို႔လိုတယ္ဗ်။ ရခိုင္မွာ ျဖစ္တဲ့ ျပႆနာကို ကိုယ့္ျပည္တြင္းမွာပဲ ေျဖရွင္းမယ္လုိ႔ ႀကိဳးစားခဲ့ၿပီးၿပီ။ ဦး သိန္းစိန္လက္ထက္တုန္းက ေတာ္ေတာ္ လက္ေတြ႔က်က်လုပ္ႏုိင္မယ့္ သမာသမတ္က်တဲ့သူေတြ ထည့္ဖြဲ႔ခဲ့တယ္။ ဒါေပ မယ့္ ရခိုင္တိုင္းရင္းသားေတြအေနနဲ႔ လက္ခံႏုိင္တဲ့ အတိုင္းအတာရခဲ့ေပမယ့္ ဟိုဘက္အဖြဲ႔အစည္းက လက္ခံႏုိင္တဲ့ အတိုင္းအတာ မရခဲ့ဘူး။ နိုင္ငံတကာ အသိမွတ္ျပဳမႈကလည္း အားမေကာင္းခဲ့ဘူး။ အခု ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္တုိ႔က ႏုိင္ငံတကာ အသိအမွတ္ျပဳမႈကို ရဖို႔ ကိုဖီအာနန္တို႔ကို ဆြဲသြင္းတယ္လုိ႔ျမင္တယ္။

ဒါဟာ အသြားႏွစ္ဖက္နဲ႔ဓားပဲ၊ ကိုယ္အသုံးခ်နုိင္ရင္ေတာ့ ပိုၿပီးေတာ့ အက်ဳိးရွိမယ္။ အသုံးခ်ဖို႔က ရခိုင္တုိင္းရင္းသားေတြ ကိုယ္တိုင္က ဒီေကာ္မရွင္ကို အခ်က္အလက္ေတြ လာေပးဖို႔လိုတယ္။ မေပးနို္င္ဘူးဆိုရင္ ေကာ္မရွင္က သူေတြ႔တာ သူေရးရင္ တိုင္းရင္းသားေတြ လိုခ်င္တဲ့အေျဖရမွာမဟုတ္ဘူး။

ေနာက္တခုက အားလုံးရခုိင္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး စိတ္ပူေနတဲ့သူေတြသိဖို႔က တိုင္းရင္းသားအခြင့္အေရးနဲ႔ နုိင္ငံသားအခြင့္ အ ေရးက မတူဘူးဆိုတာပါပဲ။ ဘဂၤါလီလို႔ ေခၚေနတဲ့သူေတြကို ဘယ္လိုမွ တိုင္းရင္းသားေပးလုိ႔မရဘူး။ သို႔ေသာ္ ႏုိင္ငံသား ဥပေဒအရ စနစ္တက် စိစစ္မယ္ဆိုရင္ ႏုိင္ငံသားအျဖစ္ လက္ခံႏိုင္ဖို႔ အသင့္ရွိရမယ္။ ဒါက အေျခခံပဲ။

ဘဂၤါလီမွာလည္း လူမ်ိဳးစုေခါင္းေဆာင္၊ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ေတြကို ေက်ာ္ၿပီးမွ တကယ့္လူထုနဲ႔လည္း ထိေတြ႔ဖို႔လို တယ္။ သူတို႔ေတြ ဘာလိုခ်င္ေနတာလဲ။ ႏိုင္ငံသားအခြင့္ေရးနဲ႔ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ သြားလာဖို႔ လိုခ်င္ေနတာလား။ ဒါမွမဟုတ္ စကားလုံးတလုံးကို ၿငိတြယ္ၿပီး တိုင္းရင္းသားအျဖစ္ ေတာင္းေနမွာလား။ ဒီအဓိပၸာယ္ကို နားလည္လား ဆိုတာကိုလည္း ေျပာရမယ္။

အခုက ေခါင္းေဆာင္ဆိုတဲ့သူေတြကိုယ္တိုင္က အစြန္းေရာက္ အယူအဆေတြျဖစ္ေနတယ္။ က်ေနာ္ ရခိုင္ေရာက္တုန္း သူ တုိ႔နဲ႔ေတြ႔ေတာ့ ေအာက္ေျခဘက္က လူေတြက ဒီရိုဟင္ဂ်ာဆိုတာကို စြဲကိုင္ထားမွ အခြင့္အေရးေတြရမယ္။ လြတ္လပ္စြာ သြားလာခြင့္ရမယ္လို႔ လြဲမွားစြာ နားလည္ေနတာရွိတယ္။ ဒါကိုလည္း ေက်ာ္ၿပီး ေျပာျပရမယ္။ အေျဖကေတာ့ ဒီႏွစ္ခုရဲ႕ ၾကားမွာပဲ ရွိလိမ့္မယ္။ ဒီျပႆနာက ေျဖရွင္းဖို႔ၾကာလာေလ၊ ရခိုင္ရဲ႕ပုံရိပ္၊ ႏိုင္ငံရဲ႕ပုံရိပ္ပဲ ထိခိုက္လာတာ၊ ဒါေၾကာင့္ ေဒၚ ေအာင္ဆန္းစုၾကည္တုိ႔ကိုလည္း ေျဖရွင္းဖို႔ အခြင့္ေရးေပးရမယ္။ လုပ္ၾကည့္ဖုိ႔ေတာင္းဆိုရမွာပဲ။

ေမး ။ ။ ဦးသိန္းစိန္အစိုးရ သက္တမ္းငါးလနဲ႔ အခု အစိုးရ သက္တမ္းငါးလကို ယွဥ္ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ဘာေတြအေျပာင္း အလဲရွိမလဲ။ ဘာေတြ မတူတာရွိမလဲ။

ေျဖ ။ ။ အခု ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ အစိုးရလက္ထက္မွာက လူေတြက ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ အရမ္းမ်ားတယ္။ မ်ားတဲ့အတြက္ သူ႔မွာ ဖိအားပိုမ်ားတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔တုန္းကေတာ့ တက္လာစဥ္ကတည္းက ဘယ္သူကမွ မယုံဘူးေလ၊ အေျပာင္းအလဲ လုပ္မယ္လို႔ မထင္တဲ့သူေတြက အေျပာင္းအလဲလုပ္ခဲ့ေတာ့ ဖိအား သိပ္မရွိခဲ့ဘူး။ ဒါက ကြာျခားခ်က္တခု။

ေနာက္တခုကေတာ့ လက္ေတြ႔အေကာင္အထည္ေဖာ္တဲ့ ၀န္ႀကီးေတြမွာေတာ့ နည္းနည္းစကားေျပာတယ္ထင္တယ္။ ၿပီးခဲ့တဲ့ အစိုးရရဲ႕ ငါးလသက္တမ္းအတြင္းမွာေတာ့ စီးပြားေရးနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ဖိုရမ္ေတြ အမ်ားႀကီးလုပ္ႏိုင္ခဲ့တယ္။ နုိင္ငံ တကာ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြေပါင္းၿပီး အဲဒီတုန္းက ၾသဂုတ္လမွာ “Nay Pyi Daw Accord” ဆိုတာ တခုထြက္လာခဲ့တယ္။ စီးပြားေရးဖြံၿဖိဳးတိုးတက္မႈနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ေပါ့။ ဒါမ်ဳိးေတာ့ ထြက္လာတယ္။ အခု ဒါမ်ဳိး ထြက္မလာႏိုင္ေသးဘူး၊

စီးပြားေရးေပၚလစီေတြ ထြက္လာေပမယ့္ ေယဘုယ်ဆန္တယ္လုိ႔ေတာ့ ျမင္တယ္။ ဒုတိယအခ်က္ အခု ၀န္ႀကီးဌာနေတြ အေကာင္ထည္ေဖာ္ရာမွာေတာ့ အခက္ခဲရွိတယ္။ ၀န္ႀကီးဌာနေတြ လုပ္ကိုင္ႏုိင္မႈ မ၀ံ့မရဲျဖစ္လို႔လားမသိဖူး၊ အဲဒီဘက္မွာ အားနည္းခ်က္ရွိတယ္။ အခုဆို ႏိုင္ငံတကာအဖြဲ႔အစည္းေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ဒီအစိုးရကုိ ကူညီခ်င္ၾကတာပဲ။ အဲဒီ အပိုင္းမွာ လိုအပ္ခ်က္ရွိေနတယ္လု႔ိ ျမင္တယ္။

ၿငိမ္းခ်မ္းေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ဦးသိန္းစိန္တက္ၿပီး မၾကာခင္ ေကအိုင္ေအနဲ႔ တိုက္ပြဲေတြ ျပန္ျဖစ္တယ္။ ၾသဂုတ္လက် မွပဲ အဲဒီကိစၥေတြ စႏိုင္တယ္။ အဲဒီေတာ့ အခုအစိုးရကေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးမွာ ပိုၿပီးေတာ့ အေျခအေနေကာင္းတယ္လုိ႔ ေျပာ လို႔ရတယ္။ NCA လည္းရွိတယ္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ၾသဇာအာဏာလည္း ရွိတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ တာထြက္ေကာင္း တယ္လုိ႔ ျမင္တယ္။

အစိုးရတရပ္ဆိုတာကေတာ့ ေရွ႕အစိုးရရဲ႕ ေကာင္းေမြဆိုးေမြကို လက္ခံရတာပဲ။ က်ေနာ္တို႔လည္း စစ္အစိုးရတပိုင္းလို႔ ေျပာၾကေပမယ့္ အဲဒီအရင္အစိုးရလက္ထက္က အေမြကို ဆက္ခံရတာပဲ။ ပါလာခဲ့တာေတြကို ရွင္းထုတ္ရတာပဲ။ ႀကိဳက္ သည္ျဖစ္ေစမႀကိဳက္သည္ျဖစ္ေစ လက္ခံရတာပဲ၊ အဲဒီျပႆနာေတြကို ဘယ္လို ျမန္ျမန္ေျဖရွင္းနိုင္မယ္ဆိုတာကိုပဲ ျပည္ သူက ဆုံးျဖတ္ရမွာပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ အရမ္းႀကီး ဆင္ေျခေပးတာေတာ့ သိပ္မေကာင္းဘူးလုိ႔ ထင္တယ္။

ေမး ။ ။ ကိုယ္တိုင္လည္း ျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီးလုပ္ခဲ့ေတာ့ အဲဒီကာလမွာ မွားၿပီးဆုံးျဖတ္ခဲ့တဲ့ ကိစၥေတြရွိခဲ့မယ္ ဆိုရင္ ေျပာျပပါဦး။

ေျဖ ။ ။ အမွားကို ေျပာရရင္ မီဒီယာကို ဖြင့္ေပးရမယ္ဆိုတာ အေစာႀကီးကတည္းက သိခ့ဲတယ္။ ဒါေပမယ့္ ၂၀၀၈ က တည္းက ျဖည္းျဖည္းခ်င္းလုပ္ခဲ့ရင္ ပိုၿပီးေတာ့ ေကာင္းမွာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ၂၀၁၂ က်မွ ဆင္ဆာ ရုပ္သိမ္းေတာ့၊ ႏွစ္ဖက္ လုံးက အသင့္မျဖစ္ေတာ့ ျပႆနာေတြ ျဖစ္တာေပါ့။ လုပ္ပိုင္ခြင့္ရွိကတည္းက လုပ္ခဲ့ရင္ ပိုေကာင္းတာေပါ့။

ဒုတိယအမွားမွာ က်ေနာ္တို႔လည္း တာ၀န္ရွိခဲ့တယ္။ စာနယ္ဇင္းေကာင္စီ(ယာယီ)ထြက္ခဲ့တဲ့ အခ်ိန္မွာ လုံေလာက္တဲ့ တိုင္ ပင္မႈေတြမလုပ္ခဲ့ေတာ့၊ စာနယ္ဇင္းေကာင္စီအေပၚမွာ ဒီေလာကသားေတြ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈ နည္းခဲ့တာေပါ့။

တတိယအခ်က္ကေတာ့ အမ်ားျပည္သူ ၀န္ေဆာင္မႈမီဒီယာကို ျပည္သူေတြ နားလည္ေအာင္ မလုပ္နိုင္ခဲ့ေတာ့ အခုထက္ ထိ ျမန္မာ့အသံ၊ သတင္းစာေတြက ႏိုင္ငံပိုင္ေတြပဲ ျဖစ္ေနတုန္းပဲ။
ဒီသုံးခုကေတာ့ ဌာနရဲ႕အားနည္းခ်က္ေပါ့။ က်ေနာ့္အားနည္းခ်က္ကေတာ့ တခ်ဳိ႕ေနရာေတြမွာ လက္တြန္႔ခဲ့တာေတြရွိတယ္။ ရဲရဲ၀င့္၀င့္ လူႀကီးေတြကို တင္ျပနိုင္ရင္ မီဒီယာဆက္ဆံေရးက ဒီထက္ပိုေကာင္းလာနိုင္မွာ။ သတင္းစာေတြ ေျပာင္းရာမွာ လည္း လိုအပ္ခဲ့တယ္လို႔ ထင္ခဲ့တယ္။

ေမး ။ ။ ရုပ္သံမီဒီယာေတြကို ခြင့္ျပဳလုပ္ေပးခဲ့တဲ့အေပၚမွာ ေ၀ဖန္ခံရတာေတြ ခုထိ ရွိေနဆဲပဲ၊ တခ်ဳိ႕ ႐ုပ္သံမီဒီယာႀကီး ေတြက အခြင့္ထူးရတယ္လို႔ ေ၀ဖန္ေျပာတဲ့ အေပၚမွာေကာ ဘာေျပာစရာရွိပါသလဲ။

ေျဖ ။ ။ အဓိကကေတာ့ ႐ုပ္သံမီဒီယာေတြကို လူပိုၾကည့္ေအာင္ အဲဒီအခ်ိန္မွာ စလုပ္ေနၿပီ။ အဲဒီတုန္းက စီးပြားေရးနဲ႔ေရြး တာ မေရြးတာထက္၊ အဲဒီအစိုးရလက္ထက္က ႐ုပ္သံမီဒီယာလုပ္ပိုင္ခြင့္ကို ေပးလိုက္မယ္ဆိုရင္ အရမ္း႐ုန္းထြက္မသြား မယ့္သူမ်ဳိး၊ ကိုယ့္စကားနားေထာင္မယ့္သူမ်ဳိးကို ေရြးၿပီးေတာ့ ေပးခဲ့ရတာ။ နည္းပညာပိုင္း၊ စီးပြားေရးပိုင္းမွာ အတတ္ႏိုင္ ဆုံးေတာ့ ႏိုင္ငံေတာ္ မနစ္နာရေအာင္ လုပ္ခဲ့တာမ်ဳိးေပါ့။

တခ်ဳိ႕ကေျပာတယ္ အခြန္လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ေပးတယ္ဆိုတာမ်ဳိး၊ တကယ္က သူတို႔ရဲ႕ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈပမာဏကို ၾကည့္ ၿပီး ေပးရတာ။ အခုလည္း ဒီအတိုင္းစာခ်ဳပ္ေတြနဲ႔ သြားေနတာပဲ။ ႐ုပ္သံဥပေဒက အတည္ျပဳၿပီးသြားတဲ့အခ်ိန္ အစိုးရသစ္ကို က်ေနာ္တို႔က ေျပာျပတယ္။ ေကာင္စီအသစ္ဖြဲ႔ၿပီး လတ္တေလာေျဖရွင္းမလား၊ ေနာက္မွ အခ်ိန္ယူၿပီး ျပင္မလားေပါ့၊ ဦးေဖ ျမင့္တို႔က ျပင္မယ့္လမ္း ေရြးလိုက္တယ္။ ဆိုလိုတာက အခ်ိန္ပိုယူေလ၊ အခု Forever တို႔ ေရႊသံလြင္တို႔က ပရိတ္သတ္ ပိုရ ေလေပါ့။

ေမး ။ ။ အခုဆိုရင္ ႀကံ့ခိုင္ေရးပါတီမွာ ထိပ္ပိုင္းေခါင္းေဆာင္ေတြ အေျပာင္းအလဲျဖစ္တယ္။ အရင္လူေဟာင္းေတြက နာ ယကေတြ အျဖစ္ပဲပါေတာ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ ေနာက္ပိုင္းကေန ရွိေနဦးမယ္။ အခု ထိပ္ပိုင္းဆိုင္ရာအေျပာင္းအလဲက ပါတီရဲ႕ တကယ့္အေျပာင္းအလဲလို႔ ေျပာလို႔ရပါ့မလား။

ေျဖ ။ ။ ႏွစ္ပိုင္း ေျပာလုိ႔ရပါတယ္။တပိုင္းက တကယ္ ေသြးသစ္ေလာင္းခ်င္တဲ့စိတ္နဲ႔ ေျပာင္းခဲ့တာ။ ေနာက္တခုက လူလဲ ႐ံုနဲ႔တင္မဟုတ္ဘဲ အေတြးအေခၚေတြ၊ လုပ္ပုံလုပ္နည္းေတြပါ ေျပာင္းရမယ္။ အခုက လူေတာ့ လဲၿပီးၿပီ၊ အေတြးေခၚနဲ႔ လုပ္ ပုံလုပ္နည္း ဘယ္ေလာက္ေျပာင္းလဲနိုင္မလဲ ေစာင့္ၾကည့္ရမယ္။ အဓိကက အရင္ကတည္းက အေတြ႔အႀကဳံနဲ႔ပဲ အလုပ္ လုပ္ေနတာ မ်ားတယ္။ ဒါက ဦးသိန္းစိန္အစိုးရတင္ မဟုတ္ဘူး။ အခု အစိုးရလည္း အတူတူပဲ။

ဥပမာ ၂၁ရာစု ပင္လုံညီလာခံလုပ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ညီလာခံလုပ္တာကို ၾကည့္ရင္ လမ္းစဥ္ပါတီေခတ္က၊ န၀တေခတ္နဲ႔ က်ေနာ္တို႔ေခတ္က ပုံစံအတိုင္းပဲ၊ သီခ်င္းလႊင့္မယ္။ ပိုစတာဆိုင္းဘုတ္ ေထာင္မယ္။ လူထုဖိတ္ၿပီး အစည္းအေ၀းေတြလုပ္ မယ္။ ေခါက္႐ိုးက်ိဳးေနတာေပါ့။ အဲဒီ ေခါက္ရိုးက်ိဳးေနတာကို ျပင္နိုင္ဖို႔လုိမယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေဖာက္ထြက္ၿပီး ေတြးႏိုင္ဖို႔လို မယ္။

No comments:

Post a Comment