ၿမိဳင္ႀကီးငူ ဆရာေတာ္(ဦးသုဇန)အေၾကာင္း
ၿမိဳင္ႀကီးငူ ဆရာေတာ္ကို ၾကည္ညိဳေလးစားသူ တကာတကာမမ်ားကိုေတာ့
အားနာပါတယ္။ ေ႐ွ႕မ်က္ႏွာ ေနာက္ထားၿပီးေတာ့ နဲနဲေတာ့ ေျပာခ်င္တယ္။
ဒီဘုန္းႀကီး ဘယ္ကေန ျဖစ္လာသလဲဆိုတာ ဒီေကဘီေအ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့
အခ်ိန္ ငါးႏွစ္ ေျခာက္ႏွစ္ေလာက္ ကေလးေတြ မသိႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ ဒီဘုန္း
ႀကီးဟာ ဗိုလ္ခင္ညႊန္႔ရဲ့ တည္ၾကက္ျဖစ္တယ္။ ေကအင္ယူ မၿပိဳကဲြခင္မွာ
ေကာင္းေကာင္း သပ္လ်ိဳၿပီး တပည့္ေမြးထားတဲ့ ဗိုလ္ခင္ညႊန္႔ရဲ့ တည္ၾကက္
တေကာင္ပါပဲ။ ေကအင္ယူမွာ ဗုဒၶဘာသာနဲ႔ ခရိယန္အုပ္စု အစာမေၾကမႈ
ေတြ စတင္ျဖစ္ေပၚလာခ်ိန္မွာ ဗိုလ္ခင္ညႊန္႔ရဲ့ ကကလွမ္းက စတင္ေျခ႐ႈပ္
ခဲ့တယ္ဆိုတာ ေထာက္လွမ္းေရးေဟာင္းေတြ ေျပာဖူး၊ ေရးဖူးတာေတြကို
ၾကားဖူး၊ ဖတ္ဖူးၾကမွာပါ။
ဒီလုိ မေၾကညက္မႈေတြ ေကအန္ယူအတြင္း ျဖစ္ေနခ်ိန္ေရာက္ေတာ့မွ အဲ့
ဒီ ၿမိဳင္ႀကီးငူ ဆရာေတာ္ဆိုတာ ဘြားကနဲ ေပၚလာေတာ့တာပါပဲ။ မွတ္မိ
ပါေသးတယ္။ အဲ့ဒီအခ်ိန္က ကၽြန္ေတာ္တို႔ သူငယ္ခ်င္းေတြ လၻက္ရည္ဆိုင္
ထိုင္ၾကစဥ္အတြင္း သတင္းစာ၊ တီဗီေတြမွာ သူ႔ပံုေတြ ပါလာေတာ့ ဒီဘုန္း
ႀကီးကတံုးကလည္း လပ္လပ္ဆပ္ဆပ္ေလးပါလား ဆိုၿပီး သံသယစိတ္နဲ႔
ေဝဖတ္ခဲ့ဖူးၾကပါတယ္။ ဒီေကဘီေအ မဖဲြ႕စည္းမွီအခ်ိန္က ေကအင္ယူ
အဖဲြ႕ထဲမွာ ႐ွိေနပါေသးတယ္။ ေကအင္ယူ ဗဟိုက ဗုဒၶဘာသာေတြကို
ႏွိပ္ကြပ္တယ္ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္နဲ႔ တျဖည္းျဖည္း တင္းမာလာေနပါ
တယ္။ ဒါကို အသံုးမက်တဲ့ ေကအင္ယူ ဗဟိုက မေျဖ႐ွင္းႏိုင္ခဲ့ဘူး။ အဲ့
ဒီအခြင့္ေရးကို ေစာင့္ေနတဲ့ ဗိုလ္ခင္ညႊန္႔က သပ္လ်ိဳၿပီး စတင္ေသြးခဲြပါ
ေတာ့တယ္။
တေငြ႕ေငြ႕ေလာင္ၿမိဳကေနတဲ့ ဖဲြမီးပမာ ေကအင္ယူထဲမွာ ဟုန္းကနဲထ
ေလာင္ေစတဲ့ ေရခ်ိန္အျမင့္ဆံုး မီးပြါးကေတာ့ ေတာင္ကုန္းတခုေပၚမွာ
ေစတီတည္တဲ့ ကိစၥပါပဲ။ ဒါဟာ ၿမိဳင္ႀကီးငူရဲ့ ပထမဆံုး ေစတီတည္တဲ့
မီးစပါပဲ။ ဒီကိစၥကို မွတ္မိသူေတြေတာ့ ႐ွိၾကဦးမွာပါ။ အဲ့ဒီမွာ ေကအင္
ယူနဲ႔ ထိပ္တိုက္ေတြ႕ပါၿပီ။ ေကအင္ယူက ဘာသာေရး အေျခတည္တာ
ျဖစ္ေပမယ့္၊ ဘာသာေရးကို စိတ္မဝင္စားပါဘူး။ ေတာင္ထိပ္တည့္တည့္
ျဖဴျဖဴေဖြးေဖြး ဘုရားတည္ေတာ့ မဟာဗ်ဴဟာအရ အခ်က္ခ်ာ ျဖစ္ေနတာမို႔
လက္မခံျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ အဲ့ဒီမွာတင္ပဲ ေကအင္ယူက ရာဇသံေပးလာ
ေတာ့ ေခြးအေခ်ာင္း ေခ်ာင္းေနတဲ့ ဗိုလ္ခင္ညႊန္႔က စတင္ၿပီးခဲြထုတ္ပလိုက္
ပါေတာ့တယ္။ အဲ့ဒီကေန တိုက္ပဲြေတြ စတင္ျဖစ္ၿပီးေနာက္ တၿပိဳင္နက္
ဒီေကဘီေအကို စတင္ဖဲြ႕စည္း ထူေထာင္လိုက္ပါေတာ့တယ္။
ဒါဟာ ေကအင္ယူရဲ့ မဟာဆံုး႐ံႈးမႈတခုျဖစ္သလို၊ ဗိုလ္ခင္ညႊန္အတြက္
မဟာ့မဟာ ေအာင္ျမင္မႈႀကီးပါပဲ။ ေနာက္ပိုင္း ျမန္မာစစ္တပ္နဲ႔ ဒီေက
ဘီေအတို႔ ပူးေပါင္းၿပီး ေကအင္ယူအေပၚ ထိုးစစ္ေတြ အႀကီးအက်ယ္
ဆင္ႏဲႊခဲ့ရာမွာ မဆလေခတ္ တေလွ်ာက္လံုး မသိမ္းပိုက္လိုက္ႏိုင္တဲ့
ဘုရားသံုးဆူ၊ မဲလ၊ မဲသေဝါ၊ ေဝါေလ၊ ေမာ္ဖိုးေက တို႔လို နာမည္ႀကီး
ေကအင္ယူတို႔ရဲ့ စစ္စခန္းႀကီးမွာ စစ္အစိုးရလက္ထဲ က်ေရာက္သြား
ပါေတာ့တယ္။ အဲ့ဒီအခ်ိန္ကစၿပီး ရန္ကုန္လို ၿမိဳ႕ျပေတြေပၚမွာ ေပၚ
တာဆဲြျခင္းကို ပထမဦးဆံုးအႀကိမ္ ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကတာပါပဲ။ အက်ဥ္းေထာင္
ေတြကေန ေပၚတာေတာင္းယူသြားတာေတြ စတင္ျဖစ္ေပၚလာတယ္
ဆိုတာ မွီလိုက္သူမ်ား မွတ္မိၾကဦးမွာပါ။
ဆက္စပ္ျဖစ္ရပ္မို႔ ထည့္ေရးလိုက္တာပါ။ လိုရင္းကို ဆက္ရလွ်င္ေတာ့
ဒီဘုန္းႀကီးရဲ့ သမိုင္းေၾကာင္းဟာ ဘုရားတည္တာကေန စပါတယ္။ ဒါ
ဟာ ဘာကို အမွတ္ရေစသလဲဆိုတာ အစပိုင္းမွာ ေျပာခဲ့သလို တည္
ၾကက္ဘုန္းႀကီးကိုမ်ား ထုတ္သံုးလာေလသလား။ ဒီဘုန္းႀကီးဟာ စၾကား
ဖူးကတည္းက ခဲြေရးကေန စခဲ့တဲ့ ဘုန္းႀကီးတပါးပါပဲ။ ခုလည္း တည္
ၾကက္ထုတ္ၿပီး မီးေမႊးေလၿပီလား။ အစိုးရသစ္နဲ႔ ဘာသာေရး လွည့္ေခြ
ေစၿပီး အက်ဥ္းအၾကပ္ကို ေရာက္ေအာင္ တြန္းပို႔ေနတာလား။ ျပည္သူ
နဲ႔ အစိုးရသစ္(ဒီမိုကရက္တစ္ အစိုးရ)ၾကားမွာ ေသြးခဲြရန္တိုက္ေပးၿပီး
မတည္မၿငိမ္ကို ဖန္တီးေနတာလား။ သူမ်ားပိုင္နက္ အတြင္းမွာမွဝင္ၿပီး
ဘုရားတည္တာဟာ ဘယ္တရားဥပေဒနဲ႔ ညီညြတ္မႈ႐ွိပါသလဲ။
နမူနာေလး တခုေပးပါမယ္။ အေမရိက ျပည္ေထာင္စု၊ နယူးဂ်ာစီျပည္
နယ္၊ မာနာလပန္ၿမိဳ႕မွာ တည္ထားကိုးကြယ္တဲ့ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ အ
သင္းပိုင္ က်ယ္ေျပာလွတဲ့ ေျမကြက္ႀကီးထဲမွာ ေစတီေတာ္တဆူ၊ ေက်ာင္း
တေက်ာင္း၊ ေရာဂီေဆာင္၊ တရားအားထုတ္ေဆာင္၊ မီးဖိုေဆာင္ေတြ ႐ွိ
ေနပါတယ္။ အေမရိက ျပည္ေထာင္စုဆိုတာဟာ ခရိယန္ေတြ အမ်ားစု
ေနထိုင္ရာ ႏိုင္ငံႀကီးတခု ျဖစ္ပါတယ္။ အဲ့ဒီ ဘုရားေက်ာင္း ပရဝုဏ္ထဲ
မွာ ခရိယာန္ လက္ဝါးကပ္တိုင္ႀကီးတခုမ်ား လာစိုက္ၾကမယ္ဆိုလွ်င္
ဗုဒၶဘာသာ အစြန္းေရာက္ေတြကို တခုေတာ့ ေမးခ်င္တယ္။ ခင္ဗ်ားတို႔
ရဲ့ စိတ္ထဲမွာ ဘယ္လိုမ်ား ခံစားရမလဲ ဆိုတာပါပဲ။ (အေမရိကမွာ ဒီလို
မ်ိဳး မင္းမဲ့စ႐ိုက္ လုပ္လို႔မရပါ။ စကားေျပာ နမူနာ ေပးျခင္းသာ ျဖစ္ပါ
တယ္။) ကိုယ္ခ်င္းစာစိတ္ ထားၾကပါ။ ေျပာေတာ့ ဗုဒၶယဥ္ေက်းမႈ အ
ဆံုအမေတြေၾကာင့္ ျမန္မာဟာ ယဥ္ေက်းတယ္ဆိုၿပီး ဂုဏ္ယူေနေပ
မယ့္ လုပ္ေနတဲ့ လုပ္ရပ္ေတြကေတာ့ ဟန္နာဘိခ်္ ေခါင္းစဥ္တပ္တာ
အလ်င္က မွားတယ္လို႔ ထင္ခဲ့ေပမယ့္ ခုေတာ့ မွန္ေနသလိုလို ျဖစ္လာ
ေနတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဗုဒၶဘာသာအတြက္ အင္မတန္မွ အ႐ွက္ရေစ
ပါတယ္လို႔ပဲ သံုးသပ္လိုက္ပါတယ္။
Stanley N Naing
No comments:
Post a Comment